woensdag, januari 31, 2007

La Fortuna de San Carlos - San Jose

Gisteren zoals gezegd naar Baldi Hotsprings geweest, na eerst een wandeling langs een pad rond de vulkaan Arenal. Maar doordat die heel de tijd ik hier was in de wolken zat, heb ik hem niet volledig gezien. Wel wat lava en vooral veel gerommel van de uitbarstingen. Een Amerikaanse, weeral, liet zich nogal opvallen door continue haar stem te laten horen en vooral door het feit dat ze in haar camera aan het spreken was alsof ze de gids zelf was. En in de camera zei ze heel luid:" This is for you, dad. I luv ya." Genant! Maar ja. Mooie vogels, apen en een luiaard gezien. Veel mooie bomen die deel uitmaken van het secundaire woud. Het primaire woud was verdwenen door twee uitbarstingen: 1 in 1500 en de andere in 1968. Toen we bijna aan het einde waren begon die gids te spreken over het verschil tussen Tabacon Hotsprings en Baldi Hotsprings. Tabacon ligt blijkbaar rechtstreeks in de gevarenzone. Hij vond het een schande dat ze dat nog niet gesloten hadden en vermoedde een complot van corrupte politici en entrepreneurs. In Costa Rica?? Hahaha. Baldi was geen probleem. Jammer voor die vijf mensen in de groep die voor Tabacon gekozen hadden, ze waren zichtbaar al wat minder in vakantiestemming. Baldi is geen vergelijk met Tabacon. Ik heb twee jaar geleden al in Tabacon geweest en had dit jaar voor Baldi gekozen. Fout dus, eten slecht - ranzige boter, rubberen tacos - dit alles voor $48 met wandeling terwijl Tabacon $55 was, met lekker eten. Had ik het geweten dan was het Tabacon geweest. Maar heb ze nu toch alle twee gedaan. Hehe. Volgende dag, vandaag dus, na een fantastisch onbijt met eieren, Gallo Pinto, ananas, watermeloen, papaya, tacos, vers fruitsap uit brik (!) en koffie vertrok ik naar San Jose. Veel te vroeg volgens mijn routeomschrijving maar ik begin het land een beetje te kennen. Files, werken en bijna auto ongevallen zorgden ervoor dat ik in plaats van 2u30 er 4u over deed. Auto ingeleverd en ingecheckt in het hotel. Nu rustig een Cuba Libre aan het slurpen met een PC die steeds zijn internetverbinding verliest op blogger.com mijn gezever aan het schrijven. Morgen zal het weer spannend zijn en vertrek ik naar Corcovado. Met het vliegtuig! Wetende dat ik vertrek van de nationale luchthaven en dat ik zal landen op een groen strookje gras in Drake maakt het allemaal iets spannender. Volgens de Lonely Planet is het een uitdagende plaats met stierhaaien, slangen, muggen en het meest verschrikkelijk beest aldaar: het wilde varken. Ben benieuwd. Daarna ga ik naar Isla del CaƱo en zie ik hopelijk wat walvissen en dolfijnen. Als alles achter de rug is ben ik hier weer druk aan het bloggen en weer zenuwachtig om terug te vliegen naar Orlando - Amsterdam en dan terugtreinen naar Gent over Berchem. Pura Vida!
PS: geen fotokes, want met die verbinding is het een gedoe.

Geen opmerkingen: