dinsdag, januari 30, 2007

La Fortuna - Arenal Volcan II


Vandaag wou ik wat beestjes zien. Heb er ook veel gezien. In hotel Los Lagos was er een private tuin met crocodillen en aligators. Ben er weest kijken en wat ik zag tarte elke verbeelding. Vijf crocodillen in een zeer klein kooitje, aligators die met moeite konden bewegen. Andere zaten in het zelfde probleem. Zelfs de vlinders hadden slechts toegang tot rotte bananen en beschimelde ananas. Heb ook mijn gedacht gezegd aan de organisatie. Blijkbaar was ik de enige, want ze waren zich van geen kwaad bewust. Daarna ben ik in ecotuin "Danaus " geweest waar ze een boederij omgevormd hebben tot een mini bos. Wat hen ook prachtig lukt. Daar heb ik, eindelijk, mijn eerste groene pijlgifkikker gezien (zie foto). Ook een luiaard met baby! Gisteren heb ik nog naar Arenal Observatory Lodge geweest. Het hotel dat het dichtste bij de vulkaan, met zicht op de lagune. Dit hotel ligt wel uit de gevaren zone, maar de weg naar daar is wel, weeral, een zeer gevaarlijke weg en recht in de gevarenzone. Ze hebben maar 5 minuten om te evacuren! Doe het maar hoor, honderden zwemmende mensen! Plakaten wijzen je erop dat je in die zone bevindt. Niet dat de vulkaan direct zal uitbarsten, maar het voegt wat avontuur toe. Is ook de enige weg naar deze lodge. Straks het vogel reservaat en Baldi hotsprings. Tot later!

Geen opmerkingen: